Kundesenter


Firmainformasjon:
Audio Import AS.
Org - 921 368 887.
Web - www.Surround.no 

 

Garanti:
Når du handler hos Surround.no kan du være trygg på at alle produkter som vi selger, selges med norske garantier og rettigheter.
2 års garanti.
5 års reklamasjonsrett.
 
Yamaha tilbyr sluttkonsumentene en forlenget garantitid på alle AV-receiverene i AVENTAGE-serien.
Registrer ditt Yamaha AVENTAGE produkt på Yamaha sine sider, så forlenges garantien fra 2 til 3 år.
Produktet må registreres innen 6 måneder etter innkjøpsdato. Den forlengede garantien er kun gyldig om den opprinnelige innkjøpskvitteringen leveres inn sammen med garantibeviset. Du vil motta garantibeviset via e-post umiddelbart etter at produktet er registrert.

 

Betaling:
Hvordan kan jeg betale?

 

Forskuddsbetaling.
Det er mulig å betale hele eller deler av beløpet på forskudd via nettbank.

 

Klarna Checkout.
Kreditt - Faktura - Kort
 
I en fysisk butikk kan du alltid kjenne og klemme på en vare før du betaler. Det synes vi er fint. På den måten er du sikker på at du betaler for det du faktisk vil ha. Klarna faktura fungerer akkurat slik – varen først, og så betale. I tillegg har vi forenklet handelen på nettet ytterligere ved at du kun trenger personnummeret ditt når du skal betale med Klarna.

Hos Klarna kan du få faktura som vanligvis har 14 dagers forfall. Du kan også gjøre om denne til en delbetaling ved å betale et minimums-beløp hver måned. Betaler du med kort, blir beløpet trukket med en gang. Se Klarna for mer info, vilkår.

Audio Import AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

 

Priser:
Prisene er basert på våre leverandørers tilbud og de gjeldende tollsatser, avgifter og valutakurser. Det tas forbehold om rett til justering i tilfelle endring av disse. Ved alle salg gjelder leveringsdagens pris, hvor intet annet er avtalt skriftlig. Selgeren forbeholder seg rett til endring av tilbud, priser, rabatter i dialog med kunde.

 

Levering:
Få varene tilsendt.
Surround.no sender pakker med PostNord ved hjemlevering og levering til butikk via MyPack. 
Leveringstiden er vanligvis 1-3 arbeidsdager, enkelte steder 4-5 arbeidsdager, selvsagt avhengig av avstand fra oss til deg. Pakken kommer til ditt lokale MyPack utleveringssted, eller blir levert på døren om du har valgt hjemlevering. Du mottar en epost med sporingsnummer når pakken blir sendt, og en SMS når pakken er fremme. Det er ikke alltid alle varene sendes fra samme lager, det kan derfor være at bestillinger med flere produkter kommer i to omganger. Ordren sendes normalt samme dagen man bestiller, forutsatt at varen(e) er på lager. Surround.no gir ingen garanti mot uforutsette hendelser og eller forsinkelser som måtte oppstå hos PostNord som frakt tilbyder. Skulle en sending bli borte under frakt vil Surround.no sende erstatningsprodukt innen rimelig tid etter at PostNord har bekreftet pakken som tapt.
 
Hentelager:
Surround.no har i en overgangsfase ikke anledning til å utlevere varer direkte fra lageret. 

 

Lagerstatus:
Vi forsøker å ha de fleste varene på lager til enhver tid.
Enkelte varer vil det stå "bestillingsvare" på. Dette er varer vi ikke har på vårt lager men kan skaffe via leverandør. Det er selvfølgelig mulig å bestille varer som ikke er på lager. Da vil vi sende en mail med dato så snart vi har fått denne bekreftet selv.

 

Høyttalere som gulvhøyttalere / småhøyttalere osv selges som par, med unntak av senter høyttalere eller andre høyttalere hvor det er meningen at det kun skal være 1 stk. 
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt fra leverandør.

 

Feil levert vare:
Surround.no benytter et kvalifisert system for å sikre din levering og for å unngå feilleveranser så langt det lar seg gjøre. Men det kan dessverre forekomme at varer er feilmerket eller har blitt forvekslet med andre varer, selv om dette forekommer meget sjeldent.

 

Ved disse tilfellene tar selvfølgelig Surround.no hele ansvaret og alle kostnader for å rette opp feilen. Vi må gjøres oppmerksom på feilleveringen innen rimelig tid fra varen er ankommet. Varen må da returneres med original forpakning og i samme stand som den ble mottatt.

 

Skadet vare:
I henhold til NSAB 2020 skal kjøper undersøke forsendelsen for ytre skader ved mottak. Synlige skader på emballasje merkes på fraktbrev og underskrives av både kjøper og sjåfør/postkontor. Kjøper plikter å undersøke forsendelsen for skjulte skader uten ugrunnet opphold. En fraktskade må meldes transportøren av mottakeren så raskt som mulig, slik at en saksnummer blir opprettet. Skjer reklamasjonen senere enn 7 dager fra forsendelsen ble mottatt, påhviler det kjøper å bevise at skaden eller mankoen har oppstått før forsendelsen ble mottatt. Hvis dette ikke kan bevises skal forsendelsen anses å ha blitt levert i fullgod stand.

 

Retur av varer:
Alle varer som handles i nettbutikken har ifølge forbrukerkjøpsloven 14 dager full returrett. Produkter på tilbud har like garantier og lik returrett som nye produkter dersom ikke annet er oppgitt. Brukte ørepropper kan ikke returneres innenfor angreretten av hygieniske årsaker. Men hvis forseglingen på emballasjen ikke er brutt, kan du angre kjøpet. 

Om varen skal leveres tilbake på angrefrist sender du den tilbake til vårt lager, vi anbefaler å sende med sporing så det er mulig å lokalisere sendingen, samt at du da er forsikret dersom varen skulle bli skadet under transport. Bruk ikke teip eller skriv rett på originalemballasjen når du sender retur. Husk at vi skal kunne selge varene på nytt. Pakk inn varen slik den ble levert. Ved retur og bytte er du ansvarlig for varen. Ved godkjent retur skal varen sendes innen rimelig tid, tpisk innen 7 dager. Når du skal returnere eller bytte skal varen være ubrukt og returneres i en uskadd originalforpakning. Samtlige lapper og manualer skal sendes med. 

 

Kostnader i forbindelse med retur dekkes av kunden.

 

Ved B2B salg gjelder ikke angrerettloven, selger gir ikke angrerett på produkter så fremt ikke dette er avtalt skriftlig. 

 

Husk og spare på dokumentasjon / sendingsnummer for innsendt vare. Vi kan ikke løse returer før varen(e) fysisk har kommet til oss og er testet / godkjent hos oss.

 

Ved innsendelse av produkter til service eller annen form for reklamasjon, betaler kunden frakt og står selv ansvarlig for transportskader dersom produktet ikke er pakket komplett i originalemballasjen. Om varen skal til service sender du den direkte til serviceverkstedet for reparasjon. Dette gjør vi for at du skal spare tid slik at du får produktet tilbake raskest mulig, og for å spare miljøet for unødvendig frakt ved å sende varen direkte dit den skal. Hvor varen skal sendes vil du få info om når vi har behandlet din forespørsel.

 

Returadresse ved angrefrist:
Audio Import AS
Dyrskueveien 44.
Port 18 - 20.
2040 Kløfta.

 

Refundering av betaling:
Har du betalt med kort vil kortutsteder refundere deg beløpet. Du blir kontaktet om vi trenger kontoinformasjon for å kunne refundere deg beløpet. Har du valgt faktura annulleres denne ved retur av alle varene på ordren. Returnerer du deler av ordren betaler du kun restbeløpet ved å benytte KID og kontonummer på original faktura. 

 

Uavhentet pakke:
Dersom du ikke henter pakken eller nekter mottak av denne, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister dermed retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr 250,- til Surround.no for behandling av saken.

 

Personopplysninger:
Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Denne informasjonen er også tilgjengelig på kontosidene du har tilgang på.
Kortnummer oppbevares ikke av Surround.no utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.

 

Vi tilbyr nyhetsbrev for å motta ulike typer informasjon og tilbud.
Det er frivillig å motta dette, og man må melde seg inn i forbindelse med registrering eller på kontosidene. Det er også enkelt å melde seg ut fra epostlisten fra kontosiden.


 
Surround.no selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.